mylifeinabox

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Det blev något annat...

Av Patrick - 26 december 2011 21:35

Jaha, det blev ju inget Kuwait som det var tänkt. Men till helgen så flyttar vi i varje fall till Sydney i Australien. Alla papper är klara så det blir resa av. den 9/1 kl 9.00 så ska jag infinna mig på kontoret, på 21:a vånngen på 1 York Street, för att göra min första dag. Ska bli väldigt spännande att se hur det är att jobba så långt hemifrån. Förmodligen är det inte så stor skillnad alls, men då har man provat.


Nu är bara frågan, vad ska man packa. Får ju bra ta med oss 23 kg på planet, så nu försöker jag komma på vad som är viktigast. Har kommit fram till att kläder är en ganska bra sak att ta med, min dator (så klart) och lite böcker. Det får räcka helt enkelt. Frun tar med sig kameror så det blir lite bilder från down-under. 


Tänkte i varje fall använda den här bloggen för att skriva lite om upplevelserna där nere, på samma sätt som jag tänkte med bloggen tidigare när det var tal om Kuwait.


Ha en bra fortsättning på julen så kommer ses vi snart igen.



 
 
Ingen bild

Hej

21 januari 2012 06:44

Hejsan!
Vad for jobb har du fixat i Sydney? Vilket visum osv? :)
(Tack for en bra blogg!)

Patrick

21 januari 2012 12:09

Hej,

Jag är nere på ett sponsrat visum (457 heter det visst).

Fick helt enkelt en förfrågan i Sverige om att åka ner och jobba. Inget jag planerat. Så dom har ordnat allt för mig. Jobbar inom IT världen här nere i 6 mån, kanske längre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrick - 20 januari 2013 10:57

Jaha, det tog en stund men nu kommer äntligen del 2. Jag har nu hunnit smälta det mesta av min utflykt till Sydney. Jag längtar fortfarande tillbaka, trodde ju att det skulle släppa när man fått lite ditans. Jag pratar fortfarande med mina vänner min...

Av Patrick - 5 maj 2012 01:27

Hej Alla,   Blir ju inte så mycket skrivet här pga jobb och av att man har ett liv :). Så jag tänkte att jag gör en liten återblick av vad som hänt här nere i form av bilder. Det är nu ca 1 månad kvar till hemfärd eller bortfärd, har inte bestämt...

Av Patrick - 27 februari 2012 00:50

Igår var en helt galen dag.   Började med att jag klev upp kl 6.50 för att åka iväg och volontärarbeta lite på Soundwave festival här i Sydney. Åkte iväg med bilen, vilket inte ar det lättaste när man inte har GPS utan använder Google maps för at...

Av Patrick - 23 februari 2012 00:21


Vi brukar fara ivag och handla i ett omrade som heter Chatswood ibland. Detta ar det asiatiska omradet utanfor Sydney. Har kan man handla billigt och ata god asiatisk mat. Man kan ocksa titta pa konstiga saker som t ex ett punkband utklatt till Disne...

Av Patrick - 22 februari 2012 09:00


For att kunna fylla blogg med lite nytt sa far jag blogga fran jobbet. DVS inga svenska bokstaver.   Det har ju varit lite saker som vi gjort under tiden har. En bra sak nar man saknar Sverige, eller i varje fall ma och godis fran Sverige ar att ...

Ovido - Quiz & Flashcards