mylifeinabox

Alla inlägg under januari 2013

Av Patrick - 20 januari 2013 10:57

Jaha, det tog en stund men nu kommer äntligen del 2. Jag har nu hunnit smälta det mesta av min utflykt till Sydney. Jag längtar fortfarande tillbaka, trodde ju att det skulle släppa när man fått lite ditans. Jag pratar fortfarande med mina vänner minst en  gång i veckan pratar jag med någon, vissa perioder är det till och med varje dag. Som tur är får jag ju lite besök av Australien vänner också så längtan blir lite mindre.


Här kommer nu i varje fall lite mer bilder.


Bästa kaffe stället i Sydney. Ligger vid Cremorne Wharf. Rekommenderas.


 


Till och med när det regnar å är det vackert

 


Sydney har enligt min mening en av de vackraste skylinesen i världen

   


Cthulu??? (Om ni inte förstår, googla :) )

 


Jag är en stor supporter av Sea Shepherd, därför var det extra roligt att de var i Sydney några dagar

   


Vännerna är det man saknar mest. Här är de som jag fortfarande har kontakt med, sedan jag kom hem


Olga, Vladimirs fru

 


Vladimir eller Vlad som han kallas

 


Jason och Vlad igen

 


Martha

 


Michael

 


Richard

 


 På tal om vänner så fick man ju lite andra vänner också, om än korta vänskaper :)

 

Med lite flirtande så får man också specialpris (se längst ned på svarta tavlan)

 

Av visumskäl blev vi ivägskickade till Nya Zeeland. Här är lite bilder från där

   


Självklart måste man besöka en inspelningsplats från Sagan om ringen och Hobbit om man är i närheten

   


Självklart var jag tvungen att försöka få ett bättre pris på inträdet och förklarade att jag var mentalt som en 12-åring. Det funkade inte, men jag fick min biljett stämplad som ungdom i varje fall.

 


Detta avslutar Australienkapitlet...för tillfället.





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards