mylifeinabox

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

En dröm går i uppfyllelse

Av Patrick - 6 januari 2012 14:03

Sedan jag var liten har jag alltid drömt om att få se operahuset i Sydney. Jag har ritat det, läst allt om det och drömt om det. Idag ca 30 år från att jag börjat drömma om det, hände det. Jag fick uppfylla min högsta dröm. Känslan när båten gled runt hörnet och detta fantastiska byggnadsverk syntes är obeskrivbar. Jag fick faktiskt en tår i ögat av lycka. Att få uppfylla drömmar är det bästa som finns, dom som känner mig vet att jag försöker uppfylla de drömmar jag har och det går ganska bra, men denna trodde jag faktiskt inte jag skulle klara av att uppfylla.



Vi har nu flyttat och bor ca 15 min med båt från operahuset. Jag kommer förhoppningsvis få se det varje morgon på väg till jobbet. Vi ska kolla på 4 lägenheter i området vi bor i just nu, Neutral Bay, och förhoppningsvis får vi en av dom. Det skulle innebära ca 25 min för mig till jobbet.


Och på tal om jobbet så var vi där och rekade idag. Kan ta mig dit till fots eller via tunnelbana.


   



På 21:a våningen kommer jag att jobba, tyvärr tror jag inte att jag kommer att kunna se operahuset från kontoret. Men det är en rätt cool stad så något spännande kommer jag att se i varje fall.




Starbucks kommer nog också bli ett ställa jag besöker en del. Man kan få en god kaffe mocha med sojamjölk där. Testade idag.


Det kommer vara en festival här i veckan som kommer också. Vi var vid Hyde Park och dom höll på och byggde en massa inför festivalen.     


 


Bilden visar Hyde Park utan en massa bajamajor. Får se om vi går dit för då kommer det en del festivalbilder också.


 

Var bara tvungen att ta en bild på den här också. Härligt med folk som vill dela med sig av domän samt användarnamn direkt i skyltfönstret på sin butik. Tror dom hade trådlöst nät också, nästan så jag måste prova att ta mig in och lägga upp en alternativ bild i fönstret någon kväll :).


Avslutar med lite bilder på mitt älskade operahus. Håll tummarna för oss imorgon och lägenheterna vi ska titta på


               

 
 
Ingen bild

Tintin

6 januari 2012 14:40

Fina bilder.Håller tummarna att ni får en av de fyra lägenheterna i morgon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrick - 20 januari 2013 10:57

Jaha, det tog en stund men nu kommer äntligen del 2. Jag har nu hunnit smälta det mesta av min utflykt till Sydney. Jag längtar fortfarande tillbaka, trodde ju att det skulle släppa när man fått lite ditans. Jag pratar fortfarande med mina vänner min...

Av Patrick - 5 maj 2012 01:27

Hej Alla,   Blir ju inte så mycket skrivet här pga jobb och av att man har ett liv :). Så jag tänkte att jag gör en liten återblick av vad som hänt här nere i form av bilder. Det är nu ca 1 månad kvar till hemfärd eller bortfärd, har inte bestämt...

Av Patrick - 27 februari 2012 00:50

Igår var en helt galen dag.   Började med att jag klev upp kl 6.50 för att åka iväg och volontärarbeta lite på Soundwave festival här i Sydney. Åkte iväg med bilen, vilket inte ar det lättaste när man inte har GPS utan använder Google maps för at...

Av Patrick - 23 februari 2012 00:21


Vi brukar fara ivag och handla i ett omrade som heter Chatswood ibland. Detta ar det asiatiska omradet utanfor Sydney. Har kan man handla billigt och ata god asiatisk mat. Man kan ocksa titta pa konstiga saker som t ex ett punkband utklatt till Disne...

Av Patrick - 22 februari 2012 09:00


For att kunna fylla blogg med lite nytt sa far jag blogga fran jobbet. DVS inga svenska bokstaver.   Det har ju varit lite saker som vi gjort under tiden har. En bra sak nar man saknar Sverige, eller i varje fall ma och godis fran Sverige ar att ...

Ovido - Quiz & Flashcards