mylifeinabox

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

En söndag i Sydney

Av Patrick - 8 januari 2012 11:40

Solen har äntligen börjat titta fram här i Sydney. Trots att det är en sorstad så finns det massor med härliga grönområden där man kan njuta av värmen.


 


Den här bilden tog jag när vi var på väg hem från en av visningarna vi var på i lördags. Mycket papper att fylla i för att söka en lägenhet. Jag håller tummarna att vi får lägenheten i North Sydney. Den var inte så stor men superfin och räcker för oss. Ska försöka få min chef att ringa och trycka på lite imorgon och se om det går att få den så fort som möjligt.


 


Det är inte så långt till operahuset från oss sett heller. Det sticker fram lite grann ovanför husen vid vår park.



Värmen har i varje fall kommit ordentligt idag och man har kunnat bada och njuta av värmen.


   



   


Hittade en sjöstjärna i vattnet nedanför hotellet där vi bor nu. Vi döpte den snabbt till Patrick Sjöstjärna :).


   


Vi är också väldigt glada att vi nu har kök och kan laga vår egen mat. Det blev biff med rostade grönsaker första matlagningsdagen. Jag har också hittat kängurukött som ska bli middag någon dag denna vecka. Dom har också hamburgare i form av Australien inför "Australia Day".


 


Tvättmaskinen har vi också använt för första gången.


 


Imorgon är det dags för jobb. Och jag ska åka med färjan som går 8.25 Kläderna är strukna och allt är framlagt. Så nu ska det bli skönt att krypa ned i sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrick - 20 januari 2013 10:57

Jaha, det tog en stund men nu kommer äntligen del 2. Jag har nu hunnit smälta det mesta av min utflykt till Sydney. Jag längtar fortfarande tillbaka, trodde ju att det skulle släppa när man fått lite ditans. Jag pratar fortfarande med mina vänner min...

Av Patrick - 5 maj 2012 01:27

Hej Alla,   Blir ju inte så mycket skrivet här pga jobb och av att man har ett liv :). Så jag tänkte att jag gör en liten återblick av vad som hänt här nere i form av bilder. Det är nu ca 1 månad kvar till hemfärd eller bortfärd, har inte bestämt...

Av Patrick - 27 februari 2012 00:50

Igår var en helt galen dag.   Började med att jag klev upp kl 6.50 för att åka iväg och volontärarbeta lite på Soundwave festival här i Sydney. Åkte iväg med bilen, vilket inte ar det lättaste när man inte har GPS utan använder Google maps för at...

Av Patrick - 23 februari 2012 00:21


Vi brukar fara ivag och handla i ett omrade som heter Chatswood ibland. Detta ar det asiatiska omradet utanfor Sydney. Har kan man handla billigt och ata god asiatisk mat. Man kan ocksa titta pa konstiga saker som t ex ett punkband utklatt till Disne...

Av Patrick - 22 februari 2012 09:00


For att kunna fylla blogg med lite nytt sa far jag blogga fran jobbet. DVS inga svenska bokstaver.   Det har ju varit lite saker som vi gjort under tiden har. En bra sak nar man saknar Sverige, eller i varje fall ma och godis fran Sverige ar att ...

Ovido - Quiz & Flashcards