mylifeinabox

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Ny lägenhetstitt och australiska hamburgare

Av Patrick - 11 januari 2012 10:17

Nu har jag jobbat 3 dagar på jobbet. Trivs jättebra, trevliga människor och bra arbetstider. Man jobbar 7 timmar per dag eftersom man har betald lunch. Så jag jobbar mellan 8 - 16 varje dag. Och det ger en ju bra med tid att göra annat på kvällarna. Har också träffat min chef, riktigt trevlig kille. Han åker, liksom jag gjort, kickbike till jobbet. Vi har haft möte idag och det ser ut som jag kommer ta på mig rollen som den elaka för att få den här migreringen som funkar. Detta då jag har kontrakt till i juni och Thomas, som han heter, är permanent här nere. Ska bli kul, jag som alltid brukar vara snäll :). 


Har kollat på ännu en lägenhet. Inte det lättaste att få en under den här tiden på året. Den vi kollade på idag verkar riktigt trevlig. Ny heltäckningsmatta och spis, gemensam pool som ligger precis utanför och havsutsikt. Vill verkligen ha denna. Jag smörade som bara den för ägaren för att han skulle komma ihåg oss och ha fått ett bra intryck.


Vid pilen är lägenheten.


Det är ju snart nationaldag här nere och då finns ju lite speciella saker, som t ex hamburgare i form av Australien.


 

Mumsigt va?


Imorgon ska vi på blindkompisträff med någr andra svenskar. Ska bli jättespännande att lära känna nya människor. Har bestämt att vi ska äta middag ihop. Vi har också gått med i diverse svenskgrupper på facebook för att få lite umgänge här nere.


Idag har vi också vår 1 åriga förlovningsdag och den har vi firat med god mat och bubbel.


   


Håll nu tummarna för att vi får lägenheten.


 

Fångade den här kanotisten på vägen hem, det får bli den här dagens operahusbild. Jag skulle då inte paddla i vattnet utanför operahuset när det siktats stora hajar, men alla är vi olika tack och lov :).

 
 
Ingen bild

Tintin

11 januari 2012 16:33

Önskar er lycka till med lägenheten och jag ser att ni haft en trevlig ett årig förlovningskväll.

 
Ingen bild

KerstinoRalf

14 januari 2012 14:04

Grattis till lägenheten! Hoppas att ni ska trivas där...
Roligt att ni träffar andra svenskar, som ni verkar trivas med!
Ska bli roligt att se några bilder på lägenheten...
Stor kram till er båda!
Kerstin o Ralf

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrick - 20 januari 2013 10:57

Jaha, det tog en stund men nu kommer äntligen del 2. Jag har nu hunnit smälta det mesta av min utflykt till Sydney. Jag längtar fortfarande tillbaka, trodde ju att det skulle släppa när man fått lite ditans. Jag pratar fortfarande med mina vänner min...

Av Patrick - 5 maj 2012 01:27

Hej Alla,   Blir ju inte så mycket skrivet här pga jobb och av att man har ett liv :). Så jag tänkte att jag gör en liten återblick av vad som hänt här nere i form av bilder. Det är nu ca 1 månad kvar till hemfärd eller bortfärd, har inte bestämt...

Av Patrick - 27 februari 2012 00:50

Igår var en helt galen dag.   Började med att jag klev upp kl 6.50 för att åka iväg och volontärarbeta lite på Soundwave festival här i Sydney. Åkte iväg med bilen, vilket inte ar det lättaste när man inte har GPS utan använder Google maps för at...

Av Patrick - 23 februari 2012 00:21


Vi brukar fara ivag och handla i ett omrade som heter Chatswood ibland. Detta ar det asiatiska omradet utanfor Sydney. Har kan man handla billigt och ata god asiatisk mat. Man kan ocksa titta pa konstiga saker som t ex ett punkband utklatt till Disne...

Av Patrick - 22 februari 2012 09:00


For att kunna fylla blogg med lite nytt sa far jag blogga fran jobbet. DVS inga svenska bokstaver.   Det har ju varit lite saker som vi gjort under tiden har. En bra sak nar man saknar Sverige, eller i varje fall ma och godis fran Sverige ar att ...

Ovido - Quiz & Flashcards